Dokument Projektowy - Zasady gry
Aktualizacja z dnia 12.02.2025

Wstęp i założenia

Rekonkwista: Akt III jest larpem bitewnym. Gra osadzona jest w świecie inspirowanym uniwersum Wiedźmina, stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego i wzbogaconym przez studio CD Projekt Red. Zarówno stroje, jak i fabuła są ściśle powiązane z tym uniwersum, dlatego serdecznie zachęcamy do lektury sagi o wiedźminie Geralcie z Rivii, jak i również do zapoznania się z grami komputerowymi z serii Wiedźmin oraz Gwintem: Wiedźmińską Grą Karcianą, które stanowiły natchnienie do stworzenia naszej gry terenowej.

Ważnym aspektem larpa będzie jak najwierniejsze odwzorowanie realiów świata Wiedźmina. Wymagana będzie zarówno znajomość uniwersum, jak i odpowiedni strój.

Gra będzie się toczyć w dniach 14-17 sierpnia 2025 w Wolborzu, od popołudniowych godzin w czwartek do soboty wieczorem. Przyjazd na obiekt jest możliwy od środy, wyjazd w sobotę bezpośrednio po zakończeniu larpa lub w niedzielę po afterparty. Szczegółowy harmonogram pojawi się w sekcji "Logistyka"

Gra jest przewidziana na ok. 250 - 300 Graczy. W przypadku większej liczby chętnych możliwe, że Organizatorzy zwiększą tę liczbę.

Każdy Gracz wie tyle, co wie jego postać i co wynika z niniejszego dokumentu. Postacie specjalne, takie jak czarodzieje muszą zostać dodatkowo uzgodnione z Organizacją.

Gra podzielona jest na trzy główne stronnictwa: Zwolennicy Stannisa, Rebelianci Saskii i Kaedwen, oraz szereg przydzielonych do nich frakcji, takich jak Scoia’tael czy Nilfgaard. Każdy z Graczy może zgłosić swój oddział kontaktując się z organizatorem.

Organizacja zastrzega sobie prawo do arbitralnego przenoszenia neutralnych fabularnie oddziałów między stronnictwami dla zachowania balansu rozgrywki w dowolnym momencie, jednak nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem gry.

W przypadku Graczy niebędących członkami zgłoszonych oddziałów, takich jak kupcy, czarodziejki, wiedźmini czy dyplomaci należy zgłosić Postać Specjalną. Organizacja rozpatrzy taki wniosek bez zbędnej zwłoki i zatwierdzi bądź odrzuci Postać Specjalną z uzasadnieniem. Od takiej decyzji można się odwołać.

Dla kogo jest Rekonkwista?

„Pamiętam proporce Vengerbergu, Aldesbergu, Gulety… Rycerstwo, pancerna piechota, chłopi i Vergeński Hufiec Krasnoludzki… wszyscy poza królem. Było ich ponad pięć tysięcy."
- Zyvik, dziesiętnik Burej Chorągwi o bitwie pod Vergen

Rekonkwista jest dla ciebie, jeżeli:

  • chcesz brać udział w dużych bitwach, licznych potyczkach i walkach o fortyfikacje;
  • chcesz zagrać larpa o wojnie, wraz z związanymi z nią aspektami, takimi jak życie w obozie wojskowym, stanie na warcie, przeprowadzanie zwiadów;
  • chętnie zagrasz oficera, żołnierza lub wojownika;
  • jesteś zainteresowany światem Wiedźmina;
  • cenisz sobie solidne podejście do estetyki strojowej frakcji;
  • lubisz grać stosownie do wybranej dla swojej postaci klasy społecznej;
  • nie potrzebujesz skomplikowanej fabuły by dobrze się bawić;
  • nie przeszkadza Ci specyfika świata przedstawionego, a przede wszystkim jego brutalność;
  • czerpiesz radość z potyczek zbrojnych i nie przeszkadza ci zmęczenie.

Rekonkwista nie jest dla ciebie, jeżeli:

  • oczekujesz od organizatorów spersonalizowanej karty postaci;
  • nie znosisz, kiedy ktoś wydaje Ci polecenia;
  • chcesz żeby gra toczyła się wokół Ciebie;
  • wolisz trzymać się sztywnych, zaplanowanych wątków i irytujesz się jak bieżące wydarzenia na grze je psują;
  • nie odpowiada ci stylistyka strojów frakcji ze świata Wiedźmina;
  • nie znosisz brutalnych scen;
  • nie akceptujesz i nie zamierzasz stosować się do zasad opisanych w niniejszym dokumencie.

Wymagania strojowe

„Wyglądasz, jakbyś wybierał się do burdelu za rogiem."
- Zoltan Chivay do Geralta z Rivii

Od Graczy wymaga się przygotowania odpowiedniego stroju pasującego do postaci, a więc jej pochodzenia, przynależności oddziałowej oraz statusu materialnego.

Mając na uwadze jak najwyższy poziom immersji i wczucia się w klimat uniwersum, dowódcy poszczególnych oddziałów w porozumieniu z organizatorami będą dbać o odpowiedni wygląd strojów Graczy.

Zachęcamy do szukania inspiracji w następujących pozycjach:

Gracze muszą w sprawie stroju uzyskać akceptację dowódcy swojego oddziału, by zostać dopuszczonym do gry. Jednakże, na wszelki wypadek, Organizacja zastrzega sobie prawo weryfikacji strojów uczestników przed i w trakcie trwania larpa. W przypadku strojów rażąco niepasujących do uniwersum, wykonanych szczególnie niedbale i niespełniających minimalnych standardów przyjętych w społeczności, Organizacja ma prawo do odmowy dopuszczenia do gry, bądź wykluczenia z niej.

W razie wątpliwości co do strojów zapraszamy do kontaktu przez maila rekonkwista.larp@gmail.com

Dozwolone jest noszenie współczesnych okularów czy butów korekcyjnych wymaganych względami zdrowotnymi, choć zachęcamy do sprawienia sobie okularów stylizowanych na średniowieczne/renesansowe oraz ukrycia współczesnych butów korekcyjnych przed wzrokiem innych Graczy.

Od Graczy wymagamy zastosowania się do powyższych wytycznych. Organizacja ma prawo do odmowy udziału w grze Graczowi, którego strój nie spełnia minimalnych wymogów dopuszczonych do gry, a w skrajnym przypadku pojawienia się w takim stroju na grze, do wyproszenia Gracza z terenu gry.